Космическите полети в средновековната българска иконография
Прастарите свидетелства за посещенията на българските земи от
представители на чуждопланетен разум във вид на рисунки, предмети и
мегалитни съоръжения продължават да пораждат спорове, засягащи техния
исторически и културен контекст и приложимата при тълкуването на тяхната
символика научна методология. Въпреки съмненията и подозренията за
мистификация на авторитетните специалисти, по-късните епохи не
опровергават, а утвърждават в архитектурни композиции и художествени
образи с религиозна тематика семантичната приемственост на идеята за
космическите пришълци. Православната ни иконография е най-вълнуващото
доказателство за интервенцията на висши технологии и същества в
духовното и материално пространство на българската нация.
Пръв изследователят Ивайло Петков забелязва аеродинамични тела с
ракетоподобна форма върху иконите “Възкресение господне” (Созопол, ХVІ
в.), “Преображение Господне” (с.Присово, ХVІІ в.), “Успение
Богородично”, “Преображение” (с.Добърско, ХVІІ в.), в обковката “Слизане
в ада” и другаде. В старата църква “Свето преображение Христово” от
ХVІІ век може да се види добре запазена икона на свети Харалампий, в
която зографът е изписал облака само до половината, а другата
възпроизвежда като апарат, движен от реактивни струи. Над входната врата
от 1732 г. на църквата в Роженския манастир се различават две
капковидни летящи тела, които се отдалечават хоризонтално помежду си,
сподиряни от вихри. В тяхната сърцевина се намират хуманоидни същества,
които гледат в посока, обратна на движението на въздухоплавателните
апарати. На други изображения по стените на църквата библейски пророци и
християнски светии се издигат и спускат в ракетоподобни тела. Друга
забележителна сцена е художествено възпроизведена в параклис недалеч от
Рилския манастир. От лодка, подобна на банан, излизат множество хора, а в
задната й част се забелязва подобие на двигател. Летателни апарати с
банановидна форма са един от основните типове предполагаеми космически
кораби на пришълците, които се свързват с прословутото нашествие на НЛО
над Белгия. Емблематичен пример за сходни, но световно признати от
уфологията и палеоастронавтиката сюжети на контакти с пришълци върху
средновековни фрески са и изображения от югославския манастир в Дечани
(близо до границата с Албания) и от Лесновския манастир (ХІV в.). Тези
места са попадали в географските граници на българската държава още от
924 г. и са част от източноправославното духовно пространство. Една от
фреските в Дечани изобразява кацнал ракетоплан и застанал на входната
стълба светия, който се мъчи да вкара в апарата съпротивляващи се мъж и
жена. Високо над тях кръжат управлявани от хора и задвижвани от
реактивни струи капковидни тела, чийто грохот принуждава тълпа от хора
да си запуши ушите. Друг фрагмент от Лесновския манастир ни показва мъж,
свит в сърцевината на сферично тяло, от което излизат четири реактивни
струи. Еманация на божествената мощ или близки срещи със същества от
други светове пресъздават странните икони?
Най-забележителните индикации за съществуване на владееща космически
технологии раса, с която са контактували нашите предшественици, са
българските иконографски изображения на Христос като бог-астронавт,
издигащ се с ракета в небесата. Върху бронзова обковка, съхранявана в
Националния археологически музей в София, Христос се сбогува със своите
последователи в обгърната в пламъци ракетоподобна капсула. Още по
убедителна е сцената върху друг експонат от същия музей - иконата
“Преображение Христово” от ХVІІ в. Сферично тяло, в центъра на което
стои Спасителя, а от двете му страни - светии, се издига върху три
огнени стълба. Зашеметените му последователи Петър, Йоан и Яков са
паднали върху разлюлените треви и прикриват очите и ушите си от небесния
блясък и шум. Аналогичен сюжет със същите участници е изобразен и върху
друга икона “Преображение Христово” от ХVІІ в., но от с. Влашко,
Врачанско. Сияещо и завършващо с три лъча тяло с формата на първите
космически ракети с космонавти на борда “Восток” отнася благославящия
Христос към небесните селения. Аеродинамичен ореол обгръща отдалечаващия
се от грешната земя Христос и на датираната към 1732 г. икона
“Възкресение Христово” от църквата в Роженския манастир, но този път той
е ескортиран от носещи се под ъгъл от 45 градуса две…летящи чинии.
Уфологични сюжети и образи откриваме и в други икони, стенописи и
настолни кръстове, третиращи библейските мотиви за възкресението,
слизането в ада и апокалипсиса. Дали те са плод на провокирана от
еволюцията в иконографските стилове и въображението на зографите
оригинална художествена интерпретация или достоверен портрет на небесни
пратеници? Следите от боговете-астронавти в документално обозрими
исторически периоди след създаването на българската държава все още
очакват своите мащабни проучвания и откриватели, готови да проникнат
отвъд религиозната форма и да се изправят срещу утвърдените научни
модели на реалността.
Автор: Мирослав Минчев
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.