сряда, 12 септември 2012 г.

Украинските учени не вярват вече в теорията на Дарвин

„… Ако човек се възпитава като потомък на животно – маймуната – той и такова ще си остане.”, смята Валентин Жилко-Титаренко, старши научен сътрудник от Института по епидемология и инфекциозни заболявания.

В украинските училища трябва да се изучава не теорията на Дарвин за еволюцията, а креационизма – концепция, според която светът е създаден от Висш разум – заявиха украински учени на пресконференция в Киев. 

„Невъзможно е без вяра да се възпитава съвестност. Наивно е да се смята, че това може да се направи посредством култура и изкуства. Ако човек се възпитава като потомък на животно – маймуната – той и такова ще си остане.”, смята Валентин Жилко-Титаренко, старши научен сътрудник от Института по епидемология и инфекциозни заболявания.

Учените недоумяват защо в училищата се дава предпочитание на теорията на Дарвин, когато тя е само една от версиите за произхода на човека.

„Защо страната ни, която е в числото на най-цивилизованите страни в света, се ограничава до единствения избор на теорията на Дарвин? Това не е демокрация.” – заявява Владислав Ольховски, завеждащ отдел в института за ядрени изследвания към Националната академия на науките на Украйна.

Учените смятат днешните учебници за необективни и нуждаещи се от промени, особено учебниците по биология, география, астрономия и история на стария свят. Те са се обръщали с тези изисквания към Министерството на образованието на Украйна, но без резултат. 

„На мене, като на ректор, не биха ми забранили да използвам каквато и да е литература, но тя трябва да бъде одобрена от Министерството на образованието” – казва Анатолий Шевченко, ректор на Донецкия държавен институт по изкуствен интелект.

Креационизмът е опозиционно на дарвиновата теория течение, което отрича по-голямата част от научните данни за еволюцията на Вселената и живота. Произхождайки от кръговете на религията, но претендирайки за статус в науката, креационизмът нееднократно предизвиква конфликти в средите, отговорни за училищните образователни програми. 

Привържениците на креационизма подлагат на критика биологичната хипотеза за случайното зараждане на живота, като подчертават, че биологията все още не може да обясни произхода на живота и разума.

Основната теза на креационистите се състои в това, че молекулата на ДНК е устроена толкова сложно, че не би могла да се образува случайно от неорганични вещества, и тъй като вероятността за това е твърде малка, според теорията на вероятностите предполагаемото време, необходимо за образуване на ДНК е по-дълго от времето на съществуване на нашата Вселена.

http://www.epochtimes-bg.com/2006-01/2006-08-17_02.htm

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.