вторник, 13 март 2012 г.

Не чертай кръг на земята и не се ограничавай

Цин Ян 
Жан Цю бил ученик на Конфуций. Един път той казал на Конфуций: «Харесва ми теорията на Учителя, но не ми достигат някои способности». Конфуций му отговорил: «Човек, на когото не му достигат способности, ще остане на половината път, но ти рисуваш кръг на земята и се ограничаваш. Ти дори още не си пристъпил».

Лян Цюцзюй, министър на област Ци на царя Цзингуна (547-490 Пр. н.е.), казал един път на Ян Ин (?-500 Пр. н.е.): «Не мога да те настигна дори в момента на смъртта си». Ян Ин казал: «Чувал съм, че всеки, който прилага каквито и да е усилия да направи нещо, в края на краищата постига успех. Човек, който настойчиво върви напред без да чувства умора, в края на краищата ще стигне до поставеното като цел място. Аз с нищо не се различавам от другите. Просто се старая да изпълнявам делата си без да спирам. Защо Вие не можете да ме настигнете?»

Тези две истории ни посочват, че независимо от това дали се занимаваш с учене или усъвършенстваш добродетел, ако се стараеш да правиш всичко колкото може по-добре с упоритост и се придвижваш напред към целта си, ти ще бъдеш възнаграден толкова, колкото си съумял да вложиш в това дело. Ако рисуваш кръг на земята, ограничавайки се предварително, нищо няма да получиш.

http://bg.clearharmony.net/articles/200702/1349.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.